مواد تشکیل دهنده در تونر

برای پوست‌های متنوع اغلب این ترکیبات در تونر استفاده می‌شود:

بابونه: تسکین‌دهنده مناسب برای پوست حساس و از بین بردن خستگی

روغن چای سبز: ضد باکتری و چربی مناسب برای پاکسازی پوست چرب و جوش‌دار

آلوئه ورا: از بین بردن التهاب و قرمزی پوست مناسب برای پوست حساس

ویتامین E: آبرسان مناسب برای پوست خشک

سلول‌های ساقه گیاهان: دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی و مناسب برای جلوگیری از پیری پوست

گل رز: آبرسان مناسب برای پوست خشک

برخی از تونرها به شکل اسپری مصرف می‌شوند. آنها برای استفاده در میان روز مناسب هستند و تفاوتی نمی‌کند که زیر آرایش به کار برده شوند و یا روی آن! با استفاده از این تونرها فوری پوستی براق و شاداب خواهید داشت که رطوبت را به تازگی دریافت کرده است.

اصول استفاده از تونر : 

هر بار ابتدا صورت را کاملا از مواد آرایشی پاک کرده ، سپس به خوبی آن را با شوینده مورد نظر خود (صابون، پن، ژل شستشو) با آب گرم بشویید در مرحله بعد مقداری آب خنک به روی پوست بپاشید تا منافذ باز صورت بسته شوند و خوابگاه آلودگی یا چربی نشوند.

در این مرحله برای استفاده درست از تونر بر روی پنبه یا پد آرایشی – بهداشتی خود مقداری تونر بریزید و پد آغشته به تونر را کاملا به تمامی صورت و گردن به آرامی بکشید.

 انواع تونر

برای داشتن پوستی بدون آکنه:

اگر صورت شما دارای جوش و آکنه و یا مستعد آنها است باید از تونری استفاده کنید که چربی های اضافی پوست را پاک کرده تا همین چربی ها در زیر پوست تجمع نکرده و یا در منافذ باز صورت نفوذ نکنند.

استفاده از این نوع تونر به پوست حالتی مات می دهد که برای زیرسازی آرایش بسیار مناسب است و دوام آرایش را افزایش می دهد.

تونرهای ضد جوش حاوی ترکیبات گیاهی مانند عصاره نارون کوهی هستند .

برای داشتن پوستی مرطوب

تونر مناسب برای افرادی با پوست خشک تونری است که فرمول الکلی ،ضد جوش و قابض نداشته باشد. زیرا این نوع از تونرها پوست انها را خشکتر میکند، این افراد باید از تونر های آبرسان استفاده کنند.

تونرهایی خاصیت آبرسانی دارند که حاوی ترکیباتی مثل گلیسیرین و هیالورونیک اسید باشند که ترکیباتی هومکتانت هستند یعنی رطوبت را در خود نگه می دارند.

برای داشتن پوستی یکدست و درخشان

بهترین انتخاب برای انتخاب تونر برای شادبی پوست ، تونری با ترکیباتی حاوی ویتامین آ و سی است ، این ترکیبات ، ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند و سبب روشنی، لکه بری و جوانسازی پوست می شوند.

برای افرادی با رنگ پوست چندگانه و یا دارای لکه

اگر پوستی یکرنگ ندارید و لکه های ریز بر روی پوستتان وجود دارد و یا خیلی سریع پوستتان ملتهب می شود پوست شما متعادل نیست و نیاز ضروری به استفاده از تونر دارید.

تونرهای معمولی و گیاهی با خاصیت آلوئه ورا، گزنه، بابونه، خیار و بهارنارنج بهترین انتخاب برای شما میتوانند باشند.